новини и събития

виж АРХИВА
На 7 април отбелязваме Световния ден на здравето и Деня на здравния работник. На професионалния празник на всички лекари, зъболекари, сестри, акушерки, фармацевти и всички здравни работници, посветили живота си на каузата да опазват здравето на хората, изказваме нашата благодарност и отправяме най-сърдечни благопожелания. Честит празник! виж архива
Електронни услуги

Важно съобщение!

Регионална библиотека „Дора Габе” няма да обслужва читатели, съгласно  Заповед № 413 от 26.03.2020 г. на Кмета на Община град Добрич, с която се удължава срока на въведените противоепидемични мерки до изричната им отмяна.

Всички заети библиотечни документи ще бъдат служебно презаписани.

Останете си вкъщи!

Ново!

Библиотечният сайт предлага за децата онлайн поредица „Имало едно време…“. Гледайте и слушайте популярни приказки от фонда на библиотеката, достъпни през рубриката Новини.

 

Чрез служба Междубиблиотечно заемане, която се намира в Обща читалня.

За подаване на заявка за междубиблиотечно заемане са необходими:
- № на читателска карта
- e-mail или телефон за обратна връзка
- библиографските данни на търсената книга - автор, заглавие, местоиздаване и година на издаване

Регионална библиотека „Дора Габе“ – Добрич не налага ограничения за броя заявки за МЗ, подадени от един потребител при наличие на валидна читателска карта.

Количеството на заетите библиотечни документи по една заявка не трябва да надвишава 5 (пет) броя.

Срокът за заемане и връщане на оригинални документи е до 30 (тридесет) календарни дни

Максималният срок за ползване на документите  от друга библиотека е 30 календарни дни.

Ползването на документи, получени по МЗ става само в „Обща читалня” на библиотеката.

Потребителят на услугата и Регионална библиотека „Дора Габе“ носят споделена пълна отговорност за опазването, съхраняването и връщането на заетата литература в определения от библиотеката-доставчик срок и във вида, в който е била доставена.

Тази услуга е достъпна за потребители на библиотеката, притежаващи валидна читателска карта. Потребителите на библиотеката могат да ползват заетите от друга библиотека книги след като направят заявка за интересуващата ги литература. Библиотекарят извършва търсене на заявената литература и след като е открил нужните книги или статии във фондовете на библиотека от друг регион, изпраща заявка за доставка. Всяка заявка се вписва в Регистър от отговорния за дейността библиотекар.

Поръчките по междубиблиотечно заемане се правят чрез:

  • заемна бележка на стандартен формуляр;
  • e-mail  interlibloan@libdobrich.bg;
  • попълване формуляр на сайта на библиотеката – електронни услуги – междубиблиотечно заемане;

          

Получените пратки МЗ се предават на отговорния за дейността библиотекар. Пощенските разходи се заплащат от читателите на библиотеката-поръчител. Заплащането е комплексно:

според размера на таксите за МЗ на библиотеката - доставчик;

според размера на пощенските разноски в двете посоки на доставката;

 

Ксерокопията се заплащат по ценоразпис на библиотеката - доставчик,  след представен оправдателен документ от страна на библиотеката - доставчик  и куриерската фирма.