Съобщение,
Информираме Ви, че от 23-31 май 2022 г., сектор "Работа с деца" няма да обслужва читатели, поради провеждане на пълна годишна инвентаризация на библиотечния фонд. През този период, заетите библиотечни документи могат да бъдат върнати на Регистрация. Благодарим за разбирането!
Летен детски клуб „Играй и учи“ /14 юни - 18 август 2022
Библиотеката организира за децата от Добрич и гости на града, на възраст от 6 до 12 г., занимания - всеки вторник, сряда и четвъртък от 10.00 до 12.00 ч. в Интерактивната зала на библиотеката.
Участието в клуба е за регистрирани читатели и с такса 2.00 лв. на посещение.
Записванията за седмичните занимания ще се извършват предходната седмица до запълване на местата на тел. 058 602574 или на място в сектор Работа с деца.
Работно време с ползватели:
Книгозаемане: 8,30 - 13,00 и 13,30 - 18,30 ч.
Краезнание, Обща Читалня и ЦИСБО: 8,30 - 13,00 и 13,30 - 17,00 ч.
Май 2022
Изложба на библиотечни документи „Видни добруджанци с принос в културата и изкуството на Добруджа“ - Цанка Лазарова, балетен педагог, читалищен деятел /1902 – 1988/; Христо Каварналиев, живописец - маринист /1892 – 1951/; Нели Божкова, оперна певица от Добрич, Камерзенгерин на Виенската държавна опера от 1998 г. /1947 – 2004/; Иван Атанасов, добруджански поет /1947 – 2012/
Дата: 2 - 27 май
Място: Фоайе на библиотеката
Публикуване в Дигитална библиотека на „Царственик или история болгарская“ на Христаки Павлович, първото печатно издание на един от вариантите на „История славянобългарска“, по повод 300 г. от рождението на Паисий Хилендарски /1722 – 1773/, 260 г. от написването на “История славяноболгарская” и 24 май - Ден на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност
Дата: 23 май
Място: на библиотечния сайт https://libdobrich.bg/
Изложба фотографии „Светите места на Индия през погледа на един приключенец“ с презентация на автора - архитект Веселин Веселинов
Дата: 26 май
Час: 17.30
Място: фоайе на библиотеката
Откриване на фестивал „Здравей, Здраве! /27-28 май/, организатор Център за природосъобразен живот и взаимопомощ
Дата: 27 май
Час: 17.30
Място: Фоайе с пиано
Фестивал „Здравей, Здраве! / 27-28 май, организатор Център за природосъобразен живот и взаимопомощ
Дата: 28 май
Час: 10-18.00
Място: Интерактивна зала
В сектор Изкуство, от 21 до 28 януари 2022 г. е експонирана витрина с библиотечни документи по повод 190 години от рождението на известния френски художник Едуар Мане. Читателите на библиотеката могат да се запознаят с репродукциите на някои от най-известните му картини, част от шедьоврите на световните музеи Метрополитън, САЩ; Ермитажа, Санкт Петербург; Музей Орсе, Париж; Музей на изящните изкуства Пушкин, Москва и др., с биографии на художника, негови писма и записки.
Според литературния критик и автор на много биографични романи за известни художници Анри Перюшо „Малко революции в областта на изкуството са били така решаващи и с толкова много последици, както революцията, която предизвиква Мане”. Наричан „баща на импресионизма”, художникът е една от най-интригуващите и обсъждани фигури във френската живопис от втората половина на XIX век. Той скъсва с академизма и общоприетите стереотипи и се превръща в последният от великите класици и първият художник на съвременността. Някои от неговите произведения предизвикват скандал, но откриват нова ера в развитието на световното изобразително изкуство.
"Закуска на тревата" е може би най-известната и в същото време най-отричаната творба на Мане, истински визуален манифест на творческата свобода. Откровеният реализъм на голата женска фигура, изобразена до двама елегантно облечени в рединготи мъже, взривява тогавашния морал и предизвиква обвинения в непочтителност от авторитети в изкуството и политиката. Не по-малко скандална е съдбата на картината „Олимпия” /1865г./, изобразяваща полегнала френска куртизанка в присъствието на своята прислужница. Популярният Парижки салон отказва да я покаже и Мане я излага в Салона на отхвърлените. Картината предизвиква истински шок за художествен Париж, критиците буквално я сразяват, но в същото време тълпа от седем хиляди души обсажда Салона, за да я види и се налага въоръжена охрана да пази платното.