Барут и керосин

Автор: Борис Георгиев
Издателство: Еър Груп 2000
Категория: Обществени науки

Уважаеми читатели,

След като държите тази книга в ръцете си, то би било коректно да бъдете запознати с някои основни моменти и похвати на повествованието. От формална гледна точка то се състои от отделни разкази. Поради тази причина е възможно да останете с впечатление, че има някакво накъсване на общата тема, а именно военната авиация на България от последната четвърт на 20-ти век. В разказите са обследвани коментарно, а в отделни случаи и дискусионно – отделни компоненти от общата тема и затова е възможно да останете с впечатлението, че се забелязват отделни тавтологии. Това е неизбежно, тъй като една и съща тема е обсъждана в различни аспекти, а някои факти и изводи неизбежно присъстват в повече от един разказ. Изглаждането им би заличило някои моменти от самите разкази и коментари – според мен.

От гледна точка на използваният език и дори сленг на моменти, желая да Ви уверя, че той е използван умишлено с цел да се получи максимално разбиране на постановените проблеми от максимално широка публика. Езикът на повествованието съвпада с езика, на който общуваше някога българското авиаторство в нестроевите моменти на ежедневието ни. Умишлено е използван и неправилен словоред на моменти, защото според мен именно така и там, може да се усети задъханото ни ежедневие и съм го предал пряко, а не с описания.

Автор – капитан от резерва Борис Георгиев/Палатински – летец-пилот/инструктор I клас летял на самолети – Л-29, УТИ МиГ-15, УТИ МиГ-15 БИС, МиГ-17С, МиГ-21 У/УС/УМ, МиГ-21 ПФМ, МиГ-21 Ф-13, Су-22УМ3К и Су-22М4Р/Т и налетял: денем и нощем, над суша и море, в прости и сложни метеорологични условия, от пределно малки височини до стратосферата, поединично и в група – около 1500 летателни часа в небето на България.